giovedì 26 luglio 2012

Prezenta Madonei negre in simbolistica templiera


Subiaco (RM) - Chiesa di S. Maria della Valle

In ce priveste prezenta Madonei Negre in simbolistica Templiera, putem spune ca acest cult este strans legat de reprezentarea zeitei Isis si a Mariei Magdalena. Sunt multe reprezentari ale acesteia in Europa medievala, realizate intre sec. 12-15, despre a carei origini nu se pot spune prea multe  cu claritate.  Ca si statui  sunt sculptate in lemn, cum ar fi abanos si vopsite apoi in negru. Unele imagini sunt sculptate in piatra dar pot fi gasite si in picturi, fresce si icoane.Se crede ca ar avea un puternic caracter curativ si o influenta benefica in fertilitate. Sunt cu precadere prezente in Europa mediteraneana, cum ar fi Italia – Sicilia, in Spania, Franta…
Culoarea neagra, in acest caz, este mai intai de toate simbolica. Este prima Materie, ingredientul de baza care permite Alchimistului sa realizeze Marea Opera, Piatra Filosofala, in prima si cruciala faza, numita “nigredo”. Nu intamplator, marele Fulcanelli in cartea sa “Misterele Catedralelor”, cuvintele : “materie-materia” si “madre-mama” au aceasi radacina, “mater” care atesta uniunea intre La Grande Madre , Mama lui Dumnezeu si Prima Materie a Operei. Este, in fapt, “moartea spirituala” a filosofilor si a marilor mistici, “moartea in sine”, care precede renasterea , reintoarcerea la lumina, uniunea spirituala cu principiul divin, toate aceste concepte reprezentand intr-un mod sau altul, sub forma de alegorie sau de doctrine secrete, Cunoasterea Omului.


Aceste caracteristici ale Madonei Negre sunt comune  altui punct de reper celebru, La Triplice Cinta (Triplul Cerc), care are o valoare similară şi care, deseori, mai ales în Evul Mediu, a fost folosita şi în interiorul clădirilor religioase, pentru a marca locurile de sacralitate telurica. Ea nu apare întâmplător, în fapt, de cele mai multe ori  simbolul apare în apropiere de un loc de închinaciune, sau unde a fost venerata  Madona Neagra.


Nessun commento:

Posta un commento