Inainte
de a crea omul, Dumnezeu l-a gandit "dupa Chipul si Asemanarea Sa".
Acest arhetip al omului primordial se spune ca ar fi oglindit structura
cosmosului. Multe traditii il prezinta pe omul primordial ca fiind o fiinta
androgina; se spune despre Adam ca ar fi fost androgin: “Adam si Eva erau
facuti spate in spate, lipiti si Dumnezeu i-a separat, taindu-i in doua” Altii
considera ca primul om (Adam) era barbat pe partea dreapta si femeie pe cea
stanga si Dumnezeu i-a separat in doua. In vremea Egiptului antic existau doua
scoli secrete, una era denumita Ochiul Stang a lui Horus, care studia
principiile feminine ale creatiei, de dragoste si compasiune. Cealalata, Ochiul
Drept a lui Horus, ce preda principiile inteligentei masculine ale creatiei, de
forta si logica. Unele ritualuri androgine constau in schimbarea imbracamintelor
intre femeie si barbati, aspect ce ne duce cu gandul ca in interiorul nostru
suntem inzestrati cu ambele atribute: masculine si feminine, atribute ce pot fi
renascute prin savarsirea tainei casatoriei si a vieturii permanente in
dragoste si adevar fata de tot ceea ce este. Zeitele fertilitatii sunt in mare
parte androgine, sau un an femeie iar celalalt an barbat. Ca o concluzie, in
termeni biologici , coexistenta contrariilor, apare exprimata in manifestarea
divinitatii. “Androgenia divina e o formula arhaica a bi-unitatii divine”,
spune Mircea Eliade. Mitul “Varuna” releveaza bi-unitatea divina, coexistenta
contrariilor. “Dumnezeu e ziua si noaptea, iarna si vara, pacea si razboiul,
foamea si saturarea, toate aceste opozitii sunt in El” In India ritualul de
procreere a unui fiu consta in ideea ca cei doi, cuplul uman, sa fie
identificati cu cel cosmic, unde sotul zicea catre sotie: “Eu sunt Cerul, tu
esti Pamantul, Visnu sa pregateasca matricea…”Coexistenta contrariilor apare expimata
in termeni metafizici (a fi - a nu fi), teologici (manifestare - nonmanifestare)
si in termeni biologici (bisexualitatea).
In
ceea ce ma priveste, opera Mona Lisa infatiseaza portretul unui androgin,
jumatate barbat-jumatate femeie. Ca
femeie, se spune ca Leonardo da Vinci a infatisat-o pe nobila fiorentina Lisa
Gherardini, iar ca barbat pe asa-zisul amant sau discipol al sau, pe nume Gian
Giacomo Capriotti, zis si Salai. La aceasta concluzie a ajuns Silvano Vinceti,
presedintele “Comitatului National pentru evaluarea bunurilor istorice,
culturale si ambientale”. Teza sa nu este una noua, dar acum, pe baza unei
expertizari aprofundate, ea este sustinuta prin faptul ca in ochiul stang al
Mona Lisei s-a gasit litera “S” ceea ce ne duce cu gandul la Salai si in cel
drept, litera “L” cu trimitere la Lisa Gherardini. Iniţial, se credea că opera
Mona Lisa infatiseaza portretul Lisei Gherardini, soţia negustorului florentin
Francesco del Giocondo şi că Leonardo ar fi început să o picteze în 1503.
Altceva
ce i-a mai captat atentia lui Vinceti in
tablou, este podul din partea dreapta (aspect ce trimite la infatisarea
“chipului masculin” al lui Dumnezeu), care prefigureaza pe unul din arcuri
numarul 72. In cunostintele ezoterice, 72 reprezinta atributele lui Dumnezeu;
in raportul dintre macrocosmos si microcosmos, reprezinta numarul de ani facuti
de Soare pentru a depasi un grad al zodiacului. In sfera umana, 72 reprezinta
numarul de pulsatii pe minut al inimii noastre, cifra ritmului vital. Conform traditiei cabalistice numele lui
Dumnzeu e compus din 72 de litere, pe cand numarul 7 si numarul 2 fac trimitere
la Apocalipsa lui Ioan din Noul Testament. Numarul 2 corespunde dualismului,
opozitia dar si armonia celor doua principii, masculin si feminin. Numarul 7
face trimitere la “facerea lumii” de catre Dumnezeu. In crestinism , acest
numar e strans legat de cele 7 sacramente/taine, dar are si alte semnificatii
fundamentale: 4 plus 3 , principiul material si cel spiritual ce sta la baza
lumii si a vietii, nu in opozitie intre ele ci unite. Suma dintre 7 si 2 da 9,
un alt numar cu multe implicatii ezoterice ce reprezinta schimbarea, evolutia
care se naste din inspiratie. Noua este umanitarul; semnificatia ezoterica e
subliniata si de faptul ca, de la conceptia initiala, dureaza noua luni sa
aduci un copil pe lume. Numarul noua
reprezinta masura gestatiilor, a cautarilor fructuoase si simbolizeaza
incununarea eforturilor, desavarsirea unei creatii. Dupa Dionisie Areopagitul,
ingerii sunt ierarhizati in noua coruri sau triade. Prima triada a ingerilor
este formata din Serafimi, Heruvimi si Tronuri, a doua triada este formata din
Domnii, Virtuti sau Puteri si Stapaniri, iar ultima triada cuprinde
Intaietorii, Arhanghelii si Ingerii. Egiptenii numeau numarul noua Muntele
Soarelui, marea eneada fiind facuta din evolutia celor trei lumi (divina,
naturala si intelectuala), a arhetipului trinitar Osiris - Isis - Horus,
reprezentand Esenta, Substanta si Viata. Acest 9 care apare deci in tablou, ne
poate duce cu gandul la renasterea unui Nou Om, fapt ce va fi confirmat mai
tarziu si pe baza altor descoperiri. Numarul
7 stim ca face trimitere la initiere sau mai exact la divinitatea launtrica
care se manifesta la om si il reprezinta. Omul care o reprezinta este un
perfect initiat. In capitolul doi din Apocalipsa lui Ioan se face o atentionare
cat se poate de explicita celor care stiu sa-si asculte Spiritul divin si vor
putea accede la Arborele Vietii si in capitolul 7 se spune ca vor fi salvati printr-un semn ce-l vor purta
in frunte, aspect ce ne conduce la deschiderea celui de-al treilea ochi,ochiul
interior. Modalitatea in care e construit tabloul, sustine aceasta idee de mai
sus, intrucat Mona Lisei, prin tehinicile de geometrie sacra, ii apare
individualizat in partea frontala, ochiul care, extrapoland putin, Vede Tot.
Prin
constructia tabloului se pare ca DaVinci a avut destule cunostinte in ceea ce
priveste geometria sacra, intrucat pozitionarea Mona Lisei ne poarta cu gandul
la punerea in evidenta a activarii campului Merkavah. Conceptul Mer-Ka-Ba ca un
vehicul de ascensiune nu este unul nou. Este unul foarte vechi. In Biblie se
face referire la Ezekiel si la carul cu care el a urcat in Rai. Acesta este
Mer-Ka-Ba. In Torah, se face referire la Merkavah care are două semnificaţii:
una fiind de caleaşcă, ceea ce este un vehicul, iar celalalt sens fiind Tronul
lui Dumnezeu. Atunci cand aceste doua semnificatii sunt combinate adevaratul
sens al cuvantului prinde contur. Merkaba e formata din cele 3 stele
tetraedrale ce se afla inlauntrul nostru ce corespund corpurilor noastre
fizic(steaua fixa), emotional, mental; corpurile acestea sunt cele 3 corpuri
principale ale fiintei noastre ce trebuiesc armonizate prin activarea campului
merkaba. Forta mentala strabate spiritul, puterea astrala -sufletul si cea
fizica- corpul, iar ele trebuiesc aflate in armonie. Calea noastra, a tuturora,
este intoarcerea spre noi insisine, activand energia divina. Merkaba ne permite
să experimentam o constientizare amplificata/expandata, ne conecteaza la
potentialitatile superioare ale constiintei şi ne restabileste accesul şi
memoria posibilitatilor infinite ale fiintei noastre. Atunci cand meditatia
Merkaba este realizata in mod corect, Merkaba va integra, in mod fluid,
aspectele feminin (intuitiv, receptiv) si masculin (activ, dinamic) ale mintii
şi spiritului nostru. Iubirea Neconditionata sau Divina este factorul
primordial care îngaduie ca Merkaba sa devina un câmp viu de lumina. Inalţarea
presupune un proces in care corpul uman este transformat in lumina si transpus
printr-o nastere uimitoare intr-o alta lume. Acest lucru este obtinut printr-o
meditatie care presupune integrarea mintii, inimii, corpului si sufletului
intr-un model de lumina ce trece dincolo de limitele realitatii umane.Din punct
de vedere tehnic, Merkaba este un camp electro-magnetic, foarte complex,
implicand cele 5 forme Platonice precum si alte poliedre sacre. Un caracter
uman pur poate transpune campul în unul viu, chiar daca initial acea persoana
nici nu stia de existenta lui.Mer-Ka-Ba este un câmp viu şi nu un camp mecanic
de energie. Fiind un câmp viu, reactioneaza la gandirea si sentimentele umane,
acestea fiind modalitatile de conectare la acest camp. Asadar
"computerul" care ghideaza Mer-Ka-Ba este mintea si inima omului.
Posibilitatile sunt nelimitate.La un anumit moment (nu neaparat in aceasta
viata) campul Mer-Ka-Ba al unei personane poate prinde viata. Atunci când acest
lucru se întampla, o schimbare electromagnetica are loc, schimbare care rezulta
intr-un disc de energie, care tasneste dintr-un loc micut de la baza sirii
spinarii şi se extinde rapid in jurul corpului. Mer-Ka-Ba este o usa sau o
fereastra interdimensionala spre un alt nivel de constiinta care ar putea fi catalizatorul
acestei mari schimbari care se numeste ascensiune.
merkavah |
Misticii “Merkavah” isi imagineaza in viziunile
lor mistice ca reusesc sa depaseasca cele 7 “palate celeste”, adica sferele
planetare, pentru a avea apoi viziunea Tronului lui Dumnezeu, unde “prezenta
divina” Shekhinah asteapta sa se uneasca cu iubitul sau de o puritate
indescrisptibila. In misticismul “Merkavah”
si in Cabala, acesta indica aspectul feminin al lui Dumnezeu, care se
manifesta la cel care va ajunge la viziunea tronului, prin trezirea sarpelui
kundalini. Focul ce simbolizeaza energia kundalini este expresia Sfantului Duh.
Viziunea tronului celest are un aspect stralucitor, inconjurat de un curcubeu
luminos infatisat de 24 de batrani; apar si cele 4 fiinte pline de
ochi-heruvimii-ce stau de-a lungul tronului. Reprezentarea lui Shekhinah ca
aspectul feminin al lui Dumnezeu in tabloul lui DaVinci, se bazeaza pe ideea ca
atat femeia cat si barbatul au fost creati in “chipul lui Dumnezeu”:
"Barukh attah Adonai" si “Barukh Yah Shakhinah". Unii au
comparat pe Shekhinah cu Fecioara Maria, intrucat amandoua reprezinta
manifestarea lui Dumnezeu feminina ce a creat o legatura intre Dumnezeu si
lumea materiala. Conform Zoharului Shekhinah nu este doar reprezentarea Fiicei
, dar si a Mamei, devenind simbol al feminitatii vesnice. Conform unor scrieri
din secolul al 13-lea, Shekhinah a venit dupa a noua emanatie a lui Dumnezeu,
numita Yeshod (Fundatie), Iisus fiind expresia celui de-al noualea Avatar
(Sefirot). Urmatorul Avatar va fi incarnarea Duhului Sfant, numit Shekhinah. In religia
hindusa, Shiva ( perceputa de noi in planul existentei pur fizice drept
constiinta nemanifestata-pura ) este principiul masculin-Tatal, iar Shakti
(perceputa de noi in planul existentei pur fizice drept constiinta
manifestata-Universul ) este principiul feminin. Shiva Shakti inseamana
contopirea dualitatii in unitate. Nu exista un Dumnezeu separat in doua, ci
doar Un Singur Dumnezeu care este in acelasi timp, intr-o stare nemanifestata (
constiinta nemanifestata-Absolulul ) si intr-una manifestata ( constiinta
manifestata-Universul ). Shiva (Supremul masculin), principiul Constiintei Pure
sau Spiritul divin, se afla in Sahasrara, lotusul subtil cu o mie de petale al
regiunii cerebrale, iar Shakti, Zeiţa (Eternul feminin), principiul fortei
creatoare universale, se afla in Muladhara, sub forma unui mic sarpe (Kundalini),
incolăcit acolo de trei ori şi jumătate. La fel ca in budism, scopul tehnicii
spirituale secrete hinduse, este de a trezi Zeita (Eternul feminin) şi de a o
uni plenar cu Shiva (Supremul masculin), atingând astfel starea de beatitudine
datatoare de deplina libertate. „Nu il veti intalni pe Dumnezeu in exteriorul
vostru, nu puteti decat sa-L gasiti in voi ca o prezenta care da viata si
ilumineaza toată fiinta voastra interioara.” ( O.M. Aivanhov ) ”Imparatia
Cerurilor este inauntrul vostru” este
ceea ce ne spune si Iisus Hristos. In invataturile
Greciei Antice, la intrarea templului Delphi, este inscriptionata urmatoarea
fraza “Cunoaste-te pe tine insuti si vei cunoaste intregul univers”, in Taoism:
“Inchide ochii si vei cunoaste tot Universul”
matricea 64 tetraedre |
Versiunea
tridimensionala a codului, inscris in Templul din Egipt, studiat de Nassim
Hramein si denumit floarea vietii ,
incepe cu echilibrul vectorial; echilibrul vectorial e cel ce dezvolta un camp
de forta perfect echilibrat, cu linii energetice egale, radiind spre exterior,
linii ce stabilizeaza centrul. Echilibrul vectorial este atunci cand toate
punctele sunt la distante egale unul fata de celalalat precum si fata de
centru. Un tetraedru are 12 vectori din centrul sau de echilibru si 24 in
total. Numerele 12 si 24 se gasesc in majoritatea textelor antice. Buckminster
Fuller, fizician si inventator, vorbeste despre amprenta geometrica a
universului pornind pe drumul Matricei vectorului izotrop . Aceasta forma
geometrica este formata din 20 de tetraedre. Insa, pentru a indeplini
conditiile necesare pentru a reprezenta structura vidului, este necesar ca
aceasta a fie in echilibru, si sa contina o simetrie perfecta. Matricea formata
din 64 de tetraedre este cea care se afla in perfect echilibru. Tinand cont de
faptul ca intregul univers este polarizat, s-au alaturat doua asemenea matrici
de 20 de tetraedre, avand aceeasi baza, dar orientate in directii opuse.Apoi,
"impingand" una in cealalta, a rezultat o alta forma geometrica. In centrul sau se afla Vectorul echilibru, singura
forma geometrica in echilibru in toate posibilitatile vectoriale. Acesta este
format din 8 tetraedre orientate catre punctul sau central. Dar, in afara
acestuia, care este in simetrie perfecta, restul elementelor componente ale
geometriei obtinute, tot nu sunt in echilibru. Asa ca, pentru a obtine
simetrie, adaugam tetraedre care sa completeze toate bazele tetraedrelor
existente in exterior. In total, sunt necesare 24 de tetraedre in plus. In
final, 20 (prima matrice)+ 20 (a doua)+ 24, rezulta Matricea formata din 64 de
tetraedre. Ea reprezinta singura structura fractala 3 D existenta. Din imagine
se poate observa vectorul echilibru din interior si, in plus, vectorul
echilibru din exterior, care are ca si dimensiuni exact dublul celui interior.
Cel din exterior continua sa creasca la infinit, iar cel din interior se poate
divide si micsora de asemenea, la infinit. Infinitul mare si infinitul mic,
ambele impreuna in aceeasi forma geometrica.Dintr-o alta perspectiva, figura
rezultata reprezinta o compunere a 8 stele tetraedre Fiecare dintre acestea
continand, la randul lor, cate 8 tetraedre, in total 8x8= 64 tetraedre.Cate 1
tetraedru din fiecare dintre stele, este orientat catre exterior= total 8
tetraedre orientate catre exterior= Radiatie!Cate 1 tetraedru din fiecare
dintre stele, este orientat catre interior = total 8 tetraedre orientate catre
centru, adunate pentru a crea vectorul echilibru din centru = Contractie!Aceasta
reprezinta structura Fundamentala a Vidului! Singura structura flactala 3D, in
echilibru, care genereaza atat expansiune, cat si contractie!
In
Biblie, Exodul, cap. 14 versetele 19-20-21 putem gasi cele 72 de nume ale lui
Dumnezeu, sau cele 72 de fete ale lui Dumnezeu. Dar toata aceasta reprezentare
este un „Dumnezeu masculin”, spune cercetatorul
Nassim Haramein, ne lipseste jumatate din ecuatie. Cifra noua, rezultat din
suma celor doua cifre, se afla la baza celor mai multe ceremonii taoiste de pe
vremea dinastiei Han. Prin urmare, noua este numarul plenitudinii, fiind in acelasi
timp un numar yang, solar, masculin.Modalitatea prin care poate fi infatisat
Dumnezeu in cabala este printr-o reprezentare a matricei vectorului izotrop in
doua dimensiuni (o singura fata a tetraedrului). La aceasta expunere trebuie sa
adaugi si partea feminina a lui Dumnezeu, sau „Zeita”, deci sa adaugi si
cealalta jumatate la tetraedru. Daca ai face-o ai avea dublul acestor numere,
adica 144, care este considerat numarul Inaltarii, in Apocalipsa. Tot in
Apocalipsa se spune ca Noul Ierusalim este un oras de Cristal si acest oras are 144 de fete. Ierusalimul
celest va cobori pe pamant dupa Judecata universala.Putem face o legatura
astfel si realizam ca sunt 144 de fete pe exteriorul unei matrice de 64 de
tetraedre, acesta reprezentand cristalul, ce reprezinta tehnologie suprema,
care inmagazineaza in el puterea divina printr-o radiere de energie de neimaginat
. Apocalipsa se termina cu viziunea unei cetati celeste, Noul Ierusalim, a
carei pereti, temelii, porti sunt descrise de Sfantul Ioan Teologul. Prin acest
oras curge un fluviu: “Si mi-a aratat un fluviu de apa vie, limpede ca un
cristal, care iesea din Tronul lui Dumnezeu si al Mielului.” Izvorul fluviului
se afla pe culmea muntelui: “Fluviul iese din Tronul Domnului”.
Cand
Pamantul va ajunge la sfarsitul misiunii sale, omul va face din corp imaginea
exterioara a sufletului. Un alt cercetator Mottinha a analizat tabloul Mona
Lisei in infrarosu si a observat ca transpare un val de tifon pe sub rochie
care de obicei era purtat de femeile care de abia au nascut. Prin infatisarea celui
care de abia l-ar fi nascut Mona-Lisa, se face trimitere la noul Om, Omul
Inaltat. Putem concluziona ca prin opera sa, Leonardo da Vinci a vrut sa
transmita gandul sau cel mai intim: armonia, ordinea divina atinsa, asa se
explica si expresia surasului; un gand filosofic, esoteric, religios, teologic
si nu in ultimul rand profetic.Opera de mare valoare a lui da Vinci tine sa
infatiseze mai mult partea feminina a umanului din noi, intrucat se cere
rechemarea cu precadere a acesteia din launtrul nostru, in scopul Inaltarii
divine si a aparitiei noului Om, iar inscrierea pe cadrul din partea dreapta a
tabloului, unde este podul, a numarului 72, reprezinta “fata masculina a lui
Dumnezeu” ce este si ea prezenta in interiorul fiintei umane si care insumata
fiind, spre ascensiunea noastra, cu cea feminina “Shekhinah”, vor crea “Chipul
Umanitatii” in plina revelatie.
“Dumnezeu
ca tata este Intelepciune, Dumnezeu ca mama este Iubire”, a spus Hermes Trismegistul.
Tot el adauga: „Iti dau Iubire, in care se afla cuprins Summum-ul Intelepciunii”.
Pentru filozoful V.M. Samael Aun Weor: “Absolutul este caminul nostru adevarat
de unde intr-o zi iesim si unde intr-o zi ne vom reintoarce imbracati cu tunica
Maestrilor Cosmosului. Acolo vom trai infinit de fericiti, in mijlocul
puternicei intelepciuni a tenebrelor superioare” Exista doar o unica Lege, care
nu e alta decât cea a Tatalui Atotputernic (Tatal Etern Cosmic Comun). “Tarot
si Kabala” scrisa de Samael Aun Weor vine sa demonstreze ca inca este posibil
sa se fabrice noul om in interiorul nostru. Kabala, ne spune autorul acestei
opere, este un cuvant care in sine insusi deja ascunde o Invatatura Divina,
citit in mod invers. Astfel obţinem: Labaka, termen care spaniolizat in mod
corect da nastere (apeland la Kabala Fonetica) la: LA VACA sau imagine
reprezentativa a Dumnezeului Mama prezent in toate stravechile civilizatii ce
au vorbit posteritatii despre grandioasa lor Varsta de Aur in care avusesera o
dezvoltare transcendentala. Ea, Eternul Feminin Divin, pastreaza in pantecele
ei cheia Eliberarii si cu deplina dreptate Egiptenii au adaugat maxima sacra ce
a însotit-o pe Zeita Mama a Nilului in toată traiectoria sau manifestarea sa
celesta: „EU SUNT CEA CARE A FOST MEREU, CARE ESTE, SI CARE VA FI MEREU, CAREIA
NICI UN MURITOR NU I-A RIDICAT VALUL” Zece Sephiroti traiesc si palpita in
interiorul Constiintei noastre si trebuie sa invatam sa-i manuim si să-i
combinam in minunatul laborator al Universului nostru interior. Gratie Sephirotilor
cineva se poate transforma în Om; exista de asemenea Sephire; asa cum exista
Ioni Pozitivi, exista Ioni Negativi. Acesti Zece Sephiroti realizati intr-un
individ, il preschimba intr-un Auto-Realizat.
(Dumitriu Andra Elena)
Mona Lisa nu este un
panou obişnuit, ci un cadru foarte special în cazul în care proiectarea şi
practica, în proporţiile sale sunt parte dintr-o lucrare colosală de matematică
şi geometrică.
Visul lui Leonardo a
fost de a combina toate "opiniile" într-un singur "centru de
vedere." Cu alte cuvinte, intră în adâncimi de lucruri, în esenţa lor,
astfel încât acesta să devină un "centru de vedere." Sursă nouă,
centrul de vedere şi generează toate liniile de fugă de perspectivă, atât
conceptuale şi măsurabile.
Monalisa pare sa
reprezinte in viziunea lui Leonardo Da Vinci Perfectiunea Divina Prin Arta
materializata,iar cu ajutorul geometriei sacre sa ilustreze Arborele Vietii
prin Monalisa.
Astfel, creaţia, act
liber reflectând înţelepciunea şi Bunătatea divină, constituie pentru om un
model în exercitarea creatoare, înţeleaptă şi bună a libertăţii sale,ilustreaza
„înţelepciunea adevărului."
într-adevăr, arborele,
prietenul omului, simbolizează viaţa. El este „arborele vieţii". El
întruchipează viaţa în sensul cel mai larg, înglobând fiinţele însufleţite şi
lucrurile neînsufleţite. Respectul oricărei fiinţe, al oricărui lucru are drept
model respectul pe care il datorăm arborelui, arborelui care în Cabala îl
personifică pe Dumnezeu însuşi,Creatorul şi forţele Sale creatoare. Tot asa
Monalisa poate reprezenta o viziune a unitatii Dumnezeiesti prin Arta.
Omul trăieşte cu
arborele. Omul Cabalei vorbeşte cu arborele: cu buzele sale îi adresează
cuvântul; cu urechile sale ascultă foşnetul frunzişului său.
Misterul adânceşte şi mai mult
intrarea în joc de cercuri, unul din trei cifre fundamentale platoniciene.
Primul cerc este gravată în forma lor craniană de Mona Lisa . Este impresionant
sa vezi cum capul perfect circulară este în cel mai faimos portret din toate
timpurile. Forma geometrică perfectă încorporat în capul fetei, contrazice
orice perspectivă naturală a unui craniu de la această poziţie.
Misterul se adânceşte şi mai mult spre intrarea jocului de cercuri, exprimând
una din cele trei figuri fundamentale platoniciene. Primul cerc este
gravat chiar pe forma craniană a Mona Lisei. Este impresionant sa vezi cât de
multa perfectiune circulara exista in
gravarea capului celui mai faimos portret din toate timpurile.
Forma geometrică perfectă încorporata
pe capul fetei, contrazice orice perspectivă naturală a unui craniu pornind de
la această poziţie. Este evident că Leonardo a fost mai interesat in trasarea
acelui cerc, decât de capul propriu-zis al Mona Lisei.
Capul, mai exact creierul, este locul
perfecţiunii in care simbolul este prin excelenţă cercul. Iconografia
cercurilor din jurul capului este un aspect comun a mai multor culturi antice
ce au în comun exaltarea Perfectiunii, mai exact a Sfinţeniei. Mona Lisa purta
o tripla identitate: Femeia, Bărbatul şi Divinitatea, sau mai precis
pasivul- feminin, activul-masculin şi androginul-eternul neutru. Personajele
care le reprezentau în carne si oase erau: Mona Lisa, însusi Leonardo şi Iisus
Hristos, sau Opera (La Gioconda), Intermediarul (instrumentul - el însuşi) şi Scopul
(Hristos).
Din păcate, Leonardo da Vinci nu a
reuşit in final, recunoscând spre sfârşitul vieţii, că
"structurile minunate ale corpului nu sunt nimic în comparaţie cu cele ale
Spiritului" si ca nu ar fi avut timp pentru a le cataloga.
Capul, creierul, este locul de
perfecţiune de care este simbolul prin excelenţă cerc. În preambul de cercuri
în jurul capului este un site comun de multe străvechi culturi au în comun ca
exaltare de Perfecţiunea Sfânta. Dacă puneţi un cerc în jurul cealaltă parte, roţile
cu diametru egal cu raza cercului al coroanei, apoi marele cerc va fi umplut cu
12 cercuri perfecte, fără orice spaţii să rămână liberă sau şuntat.
Craniul -
cap - este Hristos şi cele 12 cercuri sunt de cei 12 apostoli. În aceeaşi
viziune de cerc mare este ultima Cina sau Masa rotundă. De paralelele cu 12
Cavalerilor Mesei Rotunde este evident si se pare ca Leonardo merge chiar mai
departe înapoi la origini, unde apele primordiale absolută pluti chivotul
într-un real Cobra rostogolit pe un disc care ar putea fi discul de Ra, oul lui
Brahma, embrionul de Aur, sau Oul orfic.
Jocul de
cercuri continua. acest fragment face parte dintr-un cerc care are centrul
vârful bărbiei femeii. Ceea ce este interesant este faptul că raza sau
diametrul sau este de două ori mai mare ca a cercului calotei craniene. Acest
cerc reprezintă Lumea.
Şi, în
sfârşit există un alt fragment dintr-un cerc, care ar ascunde un cerc si mai mare.
Marele Cerc are centrul pe marginea de sus a tabloului, dar ceea ce este
impresionant este faptul că toate centrele celor trei cercuri se află pe
aceeaşi linie. Apoi, şochează faptul că razele celor trei cercuri sunt un
multiplu al celorlalte. Este evident că nu e nimic intamplator, altfel, ar fi
necesar, pentru a atinge acest fapt, milioane, dacă nu miliarde de
încercări aleatorii.
În acest
sens, linia orizontului din spatele Mona Lisei nu este pusa acolo, la
întâmplare, ci în conformitate cu un calcul precis. Aceasta linie a orizontului
impreuna cu quadratura inferioara creează un pătrat perfect. Ar fi fost
de ajuns ca linia orizontului sa fi fost un pic mai sus sau un pic mai jos si
pătratul nu se putea realiza. Aspectul si mai senzational ce transpare e atunci
când ridicând in picioare diagonala pătratului abia obtinut, aceasta se
potriveşte perfect cu înălţimea tabloului.
Ar fi suficient doar aceasta pentru a face opera nemuritoare, opera de care putem spune ca nemuritoare deja era. Chiar si diagonala dreptunghiului superior ascunde un mister şi nu de putin timp. Lungimea acestuia este identica cu distanţa ce coboară de la ochiul Mona Lisei până la graniţa de jos a imaginii. Deja de la această plecare Leonardo ne avertizează că am intrat într-o zonă în care spaţiul este diferit, bine calculat şi parte a unei viziuni unice, şi că Mona Lisa ar fi acolo doar ca un pretext.
Ar fi suficient doar aceasta pentru a face opera nemuritoare, opera de care putem spune ca nemuritoare deja era. Chiar si diagonala dreptunghiului superior ascunde un mister şi nu de putin timp. Lungimea acestuia este identica cu distanţa ce coboară de la ochiul Mona Lisei până la graniţa de jos a imaginii. Deja de la această plecare Leonardo ne avertizează că am intrat într-o zonă în care spaţiul este diferit, bine calculat şi parte a unei viziuni unice, şi că Mona Lisa ar fi acolo doar ca un pretext.
Acel
cod este axa sistemului de proiectii viitoare. Iar Ochiul este, prin
excelenta, expresia Conceptului. Daca din acelasi ochi se trasează o linie
dreapta către unghiurile superioare drept si stâng si apoi aceeasi deschizătura
se prelungeste pe orizontala de la marginea dreapta a tabloului, ajunge exact
in pupila ochiului.
Ce
este prezentat este un ritual de initiere universal, unde este Arca de arc de
cerc, Cobra este respiraţia şi Sofia, în timp ce, cercul este sinteza
holografice apăsat pentru a extrage cunoştinţe din orice arc şi raportat totul la sistemul nativ.
Tocmai din acest motiv este denumită "holografica sintetice
circulară". Leonardo da Vinci era un început minunat si se pare ca au
apartinut la ordinea de aşa-numita "Grave" sau Shri, bătrânii din
trecut. El a fost, de asemenea, una dintre "Gioconda', o misterioasă
ordine al căror scop era de a continua dezvoltare prin funcţionarea continuă.
El triunghi de perfecţiune este, de asemenea, de portar de un teribil secret -
purtătorului de Aur de Aur Numărul sau şirul lui Fibonacci numărul 1,618030 ..
Este unde este ascunsă de relatie extraordinara, baza a triunghiului împarte
imaginea în două părţi , superioare şi inferioare mai mici. Relaţia lor oferă
valoarea 1,618.
Numărul 72
„Precum
Atlas în vechime sprijinea Cerul pe umăr,
Aşa el sprijină lumea şi vecia într-un Număr." (M. Eminescu, Scrisoarea I)
Aşa el sprijină lumea şi vecia într-un Număr." (M. Eminescu, Scrisoarea I)
Simbolurile ascunse în peisaj par a
fi numărul 72, litera L sau numărul 2; în spatele pupilei drepte sunt literele
LV (pupila stângă când privești
pictura), litere care pot simboliza numele pictorului iar în pupila stângă
(pupila dreapta când privești
pictura) s-au descoperit literele CE sau litera B. Datorita faptului ca pictura
are 500 de ani vechime nu mai este atât de clara ca atunci când a fost pictata,
fapt pentru care exista mai multe variante privind aceste litere și numere ascunse în pictura. Simbolurile nu
sunt vizibile cu ochiul liber dar pot fii observate folosind o lupa.
După cum bine stim 72=70+2.Dar din
punct de vedere holistic,numărul 70 produce multitudinea de aspecte mai degrabă
interdependente intre ele. Iar numărul 2 dualitatea dintre aceste aspecte.
Numărul 72 împarte cercul in cinci parti,
permitandu-ne sa construim un Pentagon, imaginea fiintei umane, expresie a numărului
5. Numărul 72 simbolizează activitatile Fratiei Albe, cu scopul de a mentine
armonia actiunii rozicrucienilor cu multe organizatii.
Aceasta ar exprima, de asemenea, solidaritatea în multiplicitatea (8
x 9) arată
armonia şi reciprocitate
în relaţiile universale ale lucrurilor.
În tradiţia cabalistică,
numele lui Dumnezeu este compus din 72 de litere, iar 7 este numărul creării
lumii. Dar 7 şi 2 se referă şi la Apocalipsa din Noul Testament.
(Marc Daniela)
Salve George! sunt deja inscrisa George de ceva timp...numele andra
RispondiEliminaMultumesc..zile insorite!
Buna Andra ... am vazut in profil :)
RispondiEliminaideea e sa fie in lista blogurilor pe care le urmaresti - pe prima pagina, pentru a a avea link la vedere...
e doar un schimb de promovare din care castigam amandoi vizite...
numai daca vrei si daca blogul meu corespunde criteriilor tale de selectie :)
Numai bine