Trezirea chakrelor in India se numeste Kundaleni Yoga.
Centrul cel mai infeior poarta numele de Muladhara sau centrul pamantului avandu-si locul in partea de jos, urmatorul centru este cel al apei, este in regiunea organelor sexuale iar indienii i-au spus Swadisthana. Centrul focului, ca centru al sufletului, este in zona ombilicului si este numit Manipura. Centrul aerului este in regiunea inimii si se numeste Anahata. Centrul principiului akasic se gaseste la baza gatului si se numeste Visudha. Centrul vointei si a intelectului se gaseste intre sprancene si se numeste Ajna. Centrul suprem si cel mai divin este numit “lotusul cu o mie de petale” – Sahasrara din care deriva toata influentele asupra celorlalti centri.
Incepand de sus si pana jos, de-a lungul coloanei vertebrale se afla un canal subtil numit Susumna sau principiul Akasa care e raspunzator de conexiunea si controlul centrilor de mai sus.
Principiul Akasa in cea mai simpla forma a sa se exprima ca si constiinta; akasa poate fi perceputa ca eterul, cel de-al cincilea element, prin care se propaga undele electrice, magnetice ca si alte vibratii. Astfel aceasta sfera vibrationala este originea luminii, sunetului, culorilor, ritmului si vietii in toate lucrurile create. Cum akasa este originea tuturor lucrurilor existente, tot ce a fost si va fi creat in viitor, este reflectat in ea. Prin urmare planul akasic este o emanatie eterna, nu are inceput si sfarsit, nefiind marginita de spatiu sau timp. Din prototipul suprem (Akasa), sursa originara a tuturor fiintelor, s-a nascut Eul spiritual cu cele 4 calitati fundamentale proprii spiritului nemuritor, imaginea lui Dumnezeu. Principiul focului, partea impulsiva inseamna vointa; principiul aerului reprezinta intelectul (mintea); principiul apei inseamna viata si emotiile, iar principiul pamantului reprezinta reuniunea celor 3 elemente in constienta eului. Toate celelalte calitati ale spiritului au la baza aceste 4 principii originare. Akasa (al 5-lea element, cel eteric) se manifesta in aspectul cel mai inalt in credinta iar in cel inferior este instinctul de auto-conservare.
Nessun commento:
Posta un commento