“Imitatiunea lui Hristos ramane manualul oricarui
aspirant la coroana invizibila a Roza- Crucienilor.Aceasta carte, este,dupa
Noul Testament,cea mai sublima pe care Providenta ar fi putut sa o dea rasei
omenesti.Cel ce practica perfect,va fi mai mult de jumatate
rozacrucian.Virtutea secreta care ii confera un farmec divin,este aceasta alianta
unica intre ideal si real,aceasta continua coborare a sublimului in viata de
fiecare zi,aceasta inaltare neintrerupta a inimii,care transfigureaza faptele
cele mai commune”spunea Schweighardt. “Cine îsi va aduce aminte de tine dupa
moarte? Si cine se va ruga pentru tine? Fa acum tot ce mai poti face, dragul
meu, fiindca nu stii cînd vei muri si nu stii ce te asteapta dupa moarte. Cît
mai ai vreme, strîngeti bogatii nepieritoare. În afara de mîntuirea ta, nu te
gîndi la altceva; îngrijeste-te numai de cele ce sînt ale lui Dumnezeu. Fa-ti
acum prieteni, cinstind pe sfintii lui Dumnezeu si urmînd pilda lor, pentru ca
atunci cînd vei sfîrsi cu viata aceasta, ei sa te primeasca în corturile cele
vesnice.” “Conform vechilor doctrine,pentru a deveni atotputernic,trebuie sa
invingi in tine orice pasiune,sa uiti orice lacomie,sa distrugi orice urma
umana,sa te supui cu detasare;Pentru cat tu detii fiinta reala a tuturor
lucrurilor in vointa ta pura si tu esti Dumnezeul care poti deveni.Aceasta este
dogma si primul secret al adevaratei cunoasteri”. Teologia roza-cruciana,bazata pe ternar
(spiritual-chintesenta eterna, Dumnezeu substanta eterna, Cuvantul-esenta
triplei divinitati,umanitatea divina),revelat in cele 4 litere ale partii
superioare a crucii(I.N.R.I.),si care ,conform cartilor hermetice,inseamna I (
IOD-principiul creator divin,care fecundeaza substanta-) N (nain-substanta
pasiva,moale,a tuturor formelor),R (rasit-uniunea acestor 2 principii si
perpetua transformare a lucrurilor create) I(iod-din nou,principiul
creator,divin pentru a arata ca forma creatoare ce este emanata,urca din
nou,fara incetare,pentru totdeauna).In timpuri ,vechii magi purtand pretioasa
bijuterie a Roza-Crucii,pentru a nu lasa la indemana profanilor vederea
literelor,le-au inlocuit cu 4 figuri:capul omenesc,taurul,leul si vulturul.Iata
sensul acestor 4 litere:sensul material(Iisus Nazariteanul Regele
Iudeilor)sensul major(igne natura renovatur integra - Azoth = A + Alpha e Aleph, e poi Zeta + Omega e
Thau ),sensul superior(ineffabile
nomen rerum initium),sensul psihic(intra nobis regnum Jehovah)
Hristos a zis:”voi construi Biserica Mea pe aceasta
piatra(nu materiala,ci intreaga omenire)” Hristos locuieste in om,el il
patrunde in intregime si fiecare om este o piatra vie din aceasta stanca
spiritual;astfel,se va construi templul,asemanator cu cele ale lui Moise si
Solomon.Atunci cand templul va fi sfintit,pietrele sale moarte vor deveni
vii,metalul impur va fi transformat in aur fin,iar omul isi va redobandi starea
sa primitiva de inocenta si de perfectiune.”
"In Fratii
Karamazov, Dostoievski povesteste istoria Marelui Inchizitor:
In timpul
persecutiilor religioase din Sevilla, cand toti cei care nu erau de acord cu
Biserica erau arestati si arsi de vii, Cristos se intoarce pe pamant si se
amesteca cu multimea. Marele Inchizitor observa prezenta lui Iisus, si trimite
sa fie prins.Noaptea se duuce sa-l viziteze pe Iisus in celula. Si-l
intreaba de ce se hotarase sa se intoarca tocmai acum. "Ne
zapacesti", ii spune Marele Inchizitor. "In fond, idealurile tale
erau foarte frumoase, dar noi suntem cei care au reusit sa le puna in
practica." Discuta in contradictoriu cu Iisus, spunandu-i ca, desi
Inchizitia va fi judecata cu asprime in viitor, ea e necesara si-si
indeplineste sarcina. Nu folosea la nimic sa te sacrifici in numele rasei
omenesti, fiindca omul inca mai suferea pentru sentimentul de vinovatie. "Ai
spus ca toti oamenii sunt egali, ca au lumina divina in ei, dar ai uitat ca
oamenii sunt sovaitori si au nevoie de cineva, de alti oameni care sa-i
calauzeasca. Nu ne mai zapaci, du-te", i-a spus Marele Inchizitor dupa ce
a expus in fata lui Iisus o serie de argumente starlucite.Si, cand termina tot
ce avea de spus, se lasa o liniste teribila in celula. Apoi Iisus se apropie de
Marele Inchizitor si-l saruta pe obraz. "Poate ca ai dreptate",
spune Iisus. "Dar dragostea mea e mai puternica."
Pentru a
iubi, este nevoie de prezenta. O prezenta in primul rand a vederii si a
auzului, orientata catre '' celalalt '' . Pentru ca ne-am nascut crestini,
Iisus Hristos este in constiinta noastra, inca din copilarie; putem apela la
rugaciunea cea mai puternica din parctica isihasta si anume '' Rugaciunea
inimii '' -DOAMNE IISUSE HRISTOASE, FIUL LUI DUMNEZEU. MILUIESTE-MA PE MINE
PACATOSUL ! Daca este practicata pe respiratie, efectul este mult mai mare.
Atentia trebuie sa fie orientata catre inima ( chakra anahata ), multi dintre
practicanti isi tin palma dreapta putin mai jos de locul unde este pozitionata
inima. Aceasta rugaciune, linisteste mintea si activeaza chakra inimii (anahata
).
Nessun commento:
Posta un commento