Salome with the Head of John the Baptist.
Daca cineva ti-a facut vreo nedreptate, eu te voi chinui
necontenit pana cand nu vei apuca sa ierti nedreptatea prin care ai trecut; dar
nu numai cu vorba, ci si din adancul inimii tale rautacioase, aspect al sensibilitatii
tale mizere; sensibilitatea ta este reflectata prin particularitatea violentei
ce-o dezvolti.
In spatele mastii este oglinda prin care adevarata privire transpare;
o prima dovada de curaj ce ne conduce
spre cararea din interiorul fiintei. Intalnirea cu noi insine este de fapt una
din intalnirile cele mai neplacute, de care se fuge proiectand tot ce e negativ
asupra lumii ce ne inconjoara. Cand devenim capabili a vedea Umbra si a –i
suporta Cuoasterea, putem spune ca am parcurs doar o mica parte din ceeea ce
urmeaza de acum incolo; o calatorie spre descoperirea inconstientului
personal (Jung-arhetipurile inconstientului colectiv).
A te intelege pe tine e cel mai bun mod de a te apara in
fata susceptibilitatilor si acest fapt satisface dorinta puerila de a te face
inteles.
Ce se intampla daca toti ne abandonam pe noi insine? Daca
accept virtutea altruista, transform pe mine insumi in egoistul tiran al Altuia.
Nietzche spune: “iubirea voastra fata de altul este iubirea voastra rea fata de
voi insiva/ voi alergati spre celalalt fugind de voi insiva. Iubirea pentru
Altul nu este uitarea de sine. Prin intermediul constantei de a trai in afara,
noi pierdem Sinele si devenim in mod intim egoisti.”
Ceea ce parcurgem in noi se rasfrange in actiune spre Altul.
Prin uniunea cu Sinele ajungem la Domnul ce uneste in Sine paradisul si
infernul; deci Sinele opereaza ca unico oppositorum, lasand loc spre cea mai
directa experienta a divinului psihologic conceput. Nu Sinele e Domnul , chiar
daca ajungem la Domnul prin Sine. Domnul e in spatele Sinelui, Domnul e deasupra
Sinelui si este chiar insusi Sinele cand acesta transpare. El ia forma celui
care trebuie sa ne vindece.Eul este doar subiectul constiintei mele, in timp ce
Sinele este subiectul psihicului meu total , deci si a acelei parti ce tine de
inconstient. Terminologia stiintifica a Sinelui nu trimite nici la Hristos ,
nici la Buddha ci la totalitatea figurilor corespondente, fiecare din ele e un
simbol al Sinelui. Nu e Dumnezeu cel ce locuieste in tine, ci tu in Dumnezeu. “Dupa
o lunga lupta cu toate slabiciunile si lasitatile prezente in mine, ma decisei
sa fac loc trairii specifice singuratatii sfantului erou(emeritul, anacoretul)
si a adevarului etern valid.”
Nu tu trebuie sa intervii asupra Celuilalt , ci asupra ta;
intervii doar in situatia in care celalalt iti cere ajutorul sau sfatul.
Gradina ta e plina de buruieni si tu vrei sa-l inveti pe aproapele tau ordinea
si sa-l faci atent la defectele tale?!
Nessun commento:
Posta un commento