Prin forţa magică a ritului, sacrifiantul îşi construieşte
un trup nou, se urcă la Cer, unde se naşte a doua oara şi obţine
„nemurirea". Acest lucru înseamnă că, după moarte, el va reveni la viaţă,
la „ne-moarte", la o modalitate de a exista care transcende Timpul. Interiorizarea
sacrificiului permite adresarea ofrandelor atât zeilor „interiori" cât şi
zeilor „exteriori". Ţelul ultim este unirea între diversele niveluri
teo-cosmice şi organele şi funcţiile psiho-fiziologice ale omului. După
numeroase omologări şi identificări, se ajunge la concluzia că „conştiinţa de
Sine este unul şi acelaşi lucru cu Soarele". Brahman este recunoscut ca
Stâlp al Universului, suport; temelia brahman desemnează procesul
sacrificiului cosmic şi, prin extensie, puterea misterioasă care ţine Universul.
Brahmanul se identifică cu brahman, pentru că cunoaşte structura şi originea
Universului, pentru că cunoaşte Cuvântul care exprimă toate acestea; căci Văc,
Logosul, poate transforma orice persoană în brahman. „Naşterea unui brahman
este o încarnare eternă a dharmei".
Latura lui Dumnezeu care se poate cunoaste prin intermediul
ratiunii este Logosul, prima ipostaza divina. Jung ne spune ca puterea
cuvantului, a Logosului, reprezinta figura centrala a credintei crestine.
Cuvantul, Verbul, a devenit Dumnezeul nostru in adevaratul sens al cuvantului
si asa a ramas:
In Sfânta Evanghelie
după Ioan 1.1:
1.
|
La început era Cuvântul şi Cuvântul era la Dumnezeu şi
Dumnezeu era Cuvântul.
|
In Cuvant era viata si viata era lumina oamenilor. Lumina
adevarata ce ilumina fiecare om ajungea pe pamant.
9.
|
Cuvântul era Lumina cea adevărată care luminează pe tot
omul, care vine în lume.
|
În lume era şi lumea prin El s-a făcut, dar lumea nu L-a
cunoscut.
|
|
Întru ale Sale a venit, dar ai Săi nu L-au primit.
|
|
12.
|
Şi celor câţi L-au primit, care cred în numele Lui, le-a
dat putere ca să se facă fii ai lui Dumnezeu,
|
Care nu din sânge, nici din poftă trupească, nici din
poftă bărbătească, ci de la Dumnezeu s-au născut.
|
Logosul este atribuit
omului traitor. Fiul lui Dumnezeu este Logosul intrucat el ridica ce e inferior
spre nivele superioare spirituale, anume-lumea lui Logos.
Anacoretul in “Cartea rosie” a lui Jung spune:
“Daca ceea ce
e uman n-ar fi fost pentru Dumnezeu mai important de tot restul, atunci in ceea
ce-l priveste pe Fiul, Acesta nu s-ar fi manifestat in carne, ci in Logos” : Ev
dupa Ioan 1. 14
14.
|
Şi Cuvântul S-a făcut trup şi S-a sălăşluit între noi şi
am văzut slava Lui, slavă ca a Unuia-Născut din Tatăl, plin de har şi de
adevăr.
|
Nessun commento:
Posta un commento