Intre “orbire si
paralizie”
Lupta lui Iacov cu ingerul/ Geneza 32. 24-29
24.
|
Rămânând Iacov singur, s-a luptat Cineva
cu dânsul până la revărsatul zorilor.
|
Văzând însă că nu-l poate răpune Acela,
S-a atins de încheietura coapsei lui şi i-a vătămat lui Iacov încheietura
coapsei, pe când se lupta cu el.
|
|
Şi i-a zis:
"Lasă-Mă să plec, că s-au ivit zorile!" Iacov I-a răspuns: "Nu Te las până nu mă vei binecuvânta".
|
|
Şi l-a întrebat Acela: "Care îţi
este numele?" Şi el a zis: "Iacov!"
|
|
Zisu-i-a Acela: "De acum nu-ţi va
mai fi numele Iacov, ci Israel te vei numi, că te-ai luptat cu Dumnezeu şi cu
oamenii şi ai ieşit biruitor!"
|
|
Şi a întrebat şi Iacov, zicând:
"Spune-mi şi Tu numele Tău!" Iar Acela a zis: "Pentru ce
întrebi de numele Meu? El e minunat!" Şi l-a binecuvântat acolo.
|
|
Şi a pus Iacov locului aceluia numele
Peniel, adică faţa lui Dumnezeu, căci şi-a zis: "Am văzut pe Dumnezeu în
faţă şi mântuit a fost sufletul meu! "
|
Nu pot ajunge la puterea orbitoare a soarelui, asa cum, el,
Puternicul nu poate ajunge in burta regeneranta a obscuritatii.pare ca mie imi
este negata puterea si Lui renasterea, dar eu fug de orbirea ce o are puterea ,
iar el fuge de moartea ce rezida in anulare. Speranta mea in plinatatea luminii
se rasfrange, asa cum se dezintegreaza dorinta lui pentru o viata fara limite.
L-am doborat pe cel mai puternic, asa cum Dumnezeu s-a coborat spre ce e
muritor.
Orbul trebuie sa fie paralizat pentru a nu ajunge in abis,
paralizatul trebuie sa fie orb pentru a nu privi cu dorinta si dispret lucrurile pe care nu le
poate atinge. Suntem amandoi constienti de impotenta lor profunda, in modul de
a ne intoarce, de a onora focul sacru, umbrele ce se perinda pe langa foc si
cuvintele ce falfaie in jurul flacarii.
Trebuie sa strabati doar jumatatea drumului, cealalta
jumatate o va strabate el…
Flacara ce se aprinde in inalt este cararea de mijloc ce-si
scurge lumina intre uman si divin
Nessun commento:
Posta un commento